כאבי מחזור

agla

agla

רבות סובלות משיבוש החיים הסדירים אחת לחודש, עקב כאבים בבטן התחתונה. הרחם נערך על ידי עיבוי רקמות לקבל הריון וכאשר זה אינו מגיע, ניתנת ההוראה לכווץ את הרחם ולנקותו, לקראת הסבב הבא. התאים שעיבו את הרקמות מתפנים החוצה. העדר הספקת דם מספק גורמת לכאבים, המתרחשים לפני הופעת הדימום ונמשכים עד לסיום הווסת.

גורמים

חוסר איזון הורמונלי (למשל רמות גבוהות של אסטרוגן ורמות נמוכות של פרוגסטרון) הן אחת מגורמים המשפיעים על הכאבים.

יש המצביעים על היות צוואר הרחם סגור כגורם המחמיר את הכאבים, אשר פוחת אצל נשים לאחר הלידה הראשונה.

תזונה

קפאין וממריצים אחרים גורמים להתכווצויות שרירים. בתקופה המדוברת נעדיף חליטות מרגיעות: למשל מליסה, לואיזה. שמים את העלים הרעננים בספל. מוזגים מים רותחים. מכסים עם צלוחית לחמש דקות ושותים לרוויה. בימים חמים, ניתן לחלוט את העלים כאמור במים רותחים. לאחר חמש דקות להוסיף מים קרים ולשתות לאורך היום.

ויטמינים – נמצא שמתן ויטמין D לפני המחזור מקל באופן משמעותי על הכאבים. ויטמין D נבנה בגוף על ידי חשיפה מתונה לשמש. ניתן גם לצורך אותו בתוסף. גם ויטמינים מקבוצת B חשובים בהקשר כללי יותר של חילוף חומרים.

אומגה 3 חומצות שומן מסוג זה חשובות לתאי הגוף, ומהווה רכיבי חשוב לבניין הורמוני המין. ניתן לצרוך מהחי (דגים צפוניים), מזרעי פשתן או מרווה בצורתם הטבעית, בשמן נוזלי או בכמוסות.

חומצות שומן נוספות מאגוזים, שקדים וכד’, בצורת הטבעית (הקלייה המקובלת הורסת את המרכיבים המועילים). רצוי להשרות במים, כדי לעורר את האגוז לפני הצריכה.

פיטואסרוגנים – אסטרוגנים צמחיים מסייעים בשמירת האיזון ההורמונלי ומאזנים את עצמת האסטרוגן.

תזונה נקייה – צמצום השימוש בתוצרת חקלאית מרוססת, מזון מהחי הכולל הורמונים ואנטיביוטיקה מקלים על הכבד בפעילויות השותפות שלו ויסייעו לו לפינוי עודפי ההורמונים.

פעילות גופנית

אין מספיק מילים לתאר את החשיבות של פעילות גופנית. היא משפרת את יעילות מערכת הלב-ריאה המספקת אנרגיה לכל חלקי הגוף. זרימת דם גם מפנה את תוצרי הלוואי של פעילות הגוף – דרך הנשימה, הזיעה וכמובן השתן והצואה. פעילות מתונה במשך כל החודש מחזקת את המערכות השונות. פעילות גופנית מפרישה חומרים אשר גורמים לתחושה טובה.

פעילות גופנית להפחת סטרס (יוגה, טאי צ’י וכד’) גם היא חשובה ותורמת ליכולת הגוף לעבור ימים אלה בצורה קלה יותר.

בקבוק חם הוא אופציה פשוטה להקל על זרימת האנרגיה באיזור ולהקל על הכאבים.

צמחי מרפא

הקלה מיידית ניתן להשיג באמצעות צמחים נוגדי עווית. מנטה הוא הצמח הזמין מבינהם אותו ניתן לשתות בחליטה, או שימוש בטיפות שמן ארומטי. צמחים אחרים ניתנים לצריכה בטינקטורה או בכמוסות.

כדי להגיע לאיזון ארוך טווח ניתן להשתמש בצמחים נוספים אשר מאזנים את המערכת ההורמונלית. השכיח שבהם הוא שיח אברהם. צמח פלא הגדל בארץ, אשר פירותיו משמשים לאיזון. ניתן גם לרקוח שמן עם שמנים ארומתיים למריחה בבטן התחתונה ובגב התחתון. השמנים חודרים אל הרקמות השונות ומסייעים לתפקודים השונים.

לפרטים וקבלת מרשם אישי צרו קשר. מומלץ לעשות בדיקת לניטור רמות ההורמונים.

 

המאמר נכתב ע”י יעקב אגלמז, מטפל בצמחי מרפא וארומתרפיה.

 

שתף:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן העניינים

On Key

פוסטים משויכים

מה זה אנגיוממזה והקשר למחלת הסרטן

אנגיוגנזה (Angiogenesis, לפי מונחי האקדמיה ללשון העברית: התהוות כלי דם). תהליך טבעי שבו הגוף יוצר כלי דם חדשים. התהליך מתרחש באופן מחזורי אצל נשים בעת המחזור החודשי

כאבי מחזור

רבות סובלות משיבוש החיים הסדירים אחת לחודש, עקב כאבים בבטן התחתונה. הרחם נערך על ידי עיבוי רקמות לקבל הריון וכאשר זה אינו מגיע, ניתנת ההוראה

מגדלים ?
נשמח לשמוע מכם